 |
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
V Zawody o Puchar Model-Making 15-16 lipca 2006 |
 |
 |
 |
22 maja 2006 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zapraszamy modelarzy w wieku do 16 lat do startu w V Zawodach o Puchar Model-Making , które odbędą się na lotnisku Aeroklubu Podkarpackiego w Krośnie 15-16 lipca 2006 r
Regulamin Otwartych Zawodów Modeli Swobodnie Latających O „ Puchar Model Making” Zawody rozegrane zostaną w trzecią sobotę i niedzielę lipca pod patronatem Aeroklubu Podkarpackiego Szkoły Lotniczej na lotnisku w Krośnie
1. W zawodach mogą startować wszyscy zajmujący się modelarstwem w wieku do lat 16. Zawodnicy we własnym zakresie pokrywają koszty podróży, zakwaterowania i wyżywienia. 2. Warunkiem udziału w zawodach jest start modelem wykonanym z zestawu produkcji firmy „Model Making „.W modelach nie są dopuszczalne przeróbki konstrukcyjne ani usprawnienia. Dopuszcza się jedynie stosowanie bocznego usytuowania haka holowniczego, autopilota oraz zegarowego ogranicznika lotu (determalizatora). Dopuszcza się oklejanie modeli dowolnym pokryciem dostępnym w Model Making ( np. papierem japońskim) 3. W zawodach biorą udział modele wykonane z zestawów: Modele klasy F1 A / M a. Jaskółka 2000 model ze styroduru b. As - 2 c. Tukan d. Tukan bis Modele klasy F 1 H a. Sowa model ze styroduru b. Kowalik c. Kowalik bis
4. Liczba lotów a. Każdy zawodnik uprawniony jest do wykonania pięciu lotów oficjalnych. b. Każdy zawodnik uprawniony jest do wykonania jednego lotu oficjalnego w każdej kolejce. Czas trwania kolejek musi być ogłoszony wcześniej i nie może być krótszy niż 30 minut i nie dłuższy niż 90 minut. c. Organizator może zmienić ilość rozgrywanych kolejek z powodów niekorzystnych warunków atmosferycznych, o czym zawodnicy powiadomieni zostaną przed rozpoczęciem kolejki po której to nastąpi. 5. Definicja lotu. a. Czas osiągnięty w pierwszej próbie, chyba że ta próba jest nieudana zgodnie z punktem 6.a,b,c,d,e i zawodnik nie wykona drugiej próby, (wówczas czas uzyskany w pierwszej próbie jest rejestrowany jako oficjalny.) b. Czas osiągnięty w drugiej próbie. Jeżeli druga próba jest również nieudana , zgodnie z punktem 6 b,c,d,e, wówczas zawodnik otrzymuje zero za ten lot.
6. Definicja nieudanej próby. Próba jest uznana za nieudaną jeżeli model wystartuje i wydarzy się przynajmniej jeden z podanych przypadków. Jeżeli którykolwiek z podanych przypadków nastąpi podczas pierwszej próby, zawodnik uprawniony jest do wykonania drugiej próby. a. Czas trwania lotu jest krótszy niż 20 sekund. b. Szybowiec powraca na ziemię z nie wyczepionym holem. c. Moment wyczepienia holu nie może być dokładnie określony przez chronometrażystów. d. Jeżeli jakakolwiek część oddzieli się od modelu w czasie startu lub podczas lotu. e. Jeżeli jest to oczywiste dla chronometrażystów, że zawodnik stracił kontakt z holem i zawodnik zdecyduje się na zgłoszenie próby.
7. Powtórzenie próby Próba może być powtórzona jeżeli: a. Podczas startu model zderzy się z osobą (inną niż ta, która go wypuszcza). b. Podczas holowania model zderzy się z modelem w locie swobodnym, (ale nie z modelem holowanym lub holem ) i holowanie nie może być kontynuowane w sposób normalny. c. Podczas lotu model zderzy się z innym modelem lub holem (innym niż własny).
jeżeli model kontynuuje lot w sposób normalny, zawodnik
może zażądać uznania próby za lot oficjalny, nawet jeżeli żądanie zgłoszone jest po zakończeniu próby. 8. Czas trwania lotu. Maksymalny czas każdego lotu oficjalnego wynosi 120 sekund ( dwie minuty ).W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych lub problemów z odzyskaniem modeli, Jury może zezwolić na zmianę maksymalnego czasu lotu dla danej kolejki. Zmiana ta musi być ogłoszona przed rozpoczęciem kolejki.
9. Klasyfikacja. a. Do ostatecznej klasyfikacji brany jest całkowity czas pięciu lotów oficjalnych. b. W przypadku remisu, w celu ustalenia lokat indywidualnych, będą rozegrane dodatkowe loty dogrywkowe bezpośrednio po zakończeniu ostatniej kolejki. Maksymalny czas lotu w każdej dodatkowej kolejce powinien być powiększony o 60 sekund (1 minutę ) w stosunku do maksymalnego czasu w poprzedniej kolejce. Organizator ustala dziesięciominutowy okres czasu, w ciągu którego wszyscy. zawodnicy biorący udział w dogrywkach muszą wyholować i wyczepić swoje modele. W ciągu tych 10 minut zawodnik będzie miał prawo wykonania drugiej próby, o ile pierwsza próba lotu dogrywkowego uznana została uznana za nieudaną zgodnie z pkt. 7. Zależnie od warunków Organizator w porozumieniu z Jury może dogrywki rozstrzygnąć w inny sposób. 10. Chronometraż a. Całkowity czas lotu mierzony jest od momentu wyczepienia modelu z holu do zakończenia lotu. Jedna sekunda lotu liczona jest jako jeden punkt. 11. Liczba pomocników. Zawodnik ma prawo posiadać na linii startu jednego pomocnika 2 Przybory startowe. a. Start modelu musi odbywać się za pomocą pojedynczej linki holowniczej, której długość łącznie z osprzętem startowym i urządzeniem wyczepiającym nie może przekraczać 50 metrów przy sile rozciągającej 2 kg. b . Jakiekolwiek urządzenia przymocowane do linki holowniczej nie mogą być odrzucane przez zawodnika pod karą unieważnienia lotu. Zawodnikowi wolno wypuścić linkę holowniczą wraz z lekkim uchwytem ( pierścieniem, chorągiewką lub małą piłeczką gumową 5 gramową ) c. W celu możliwości lepszej obserwacji i pomiaru czasu, hol musi być wyposażony w chorągiewkę o minimalnej powierzchni 2.5 dm2,której krótszy bok ma długość przynajmniej 5 cm. i która powinna byc zamontowana , bezpośrednio na holu. d. Zabrania się mocowania do linki holowniczej jakichkolwiek urządzeń ustateczniających. 13. Organizacja startów. a. Zawodnik w czasie startu musi pozostawać na ziemi i osobiście obsługiwać urządzenia startowe. b. Zawodnikowi pozostawia się pełną swobodę ruchów, aby mógł jak najlepiej wykorzystać
linkę holowniczą, jednak nie wolno mu wypuszczać z rąk urządzeń startowych chyba że są wyposażone w
urządzenia wg. pkt. 12 b c. Model musi być wypuszczony przez pomocnika w odległości nie większej jak 5 metrów
od słupka startowego wyznaczającego pozycję startową. 14. Klasyfikacja końcowa: Zwycięzcami "Pucharu Model Making" zostają zawodnicy , którzy w poszczególnych grupach modeli
zajmą trzy pierwsze miejsca. Za zajęcie miejsca w pierwszej szóstce przewidziane są dyplomy i nagrody.
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
WIOSENNY ZLOT MODELARSKI 23.04.2006 |
 |
 |
 |
31 marca 2006 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
PROMOCJA na silniki MVVS, elektryczne 3f , regulatory |
 |
 |
 |
30 października 2006 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
PROMOCJA SERW YS oraz żyroskopów |
 |
 |
 |
06 października 2006 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Serwa YS produkcji koreańskiej - dobra jakość za przystępną cenę .
Szczególnie polecamy serwa mini oraz "duże", mocne serwa z łożyskami kulkowymi
oraz metalowymi kołami zębatymi.
Serwo YS - 20 ( 5g, 8 x 17,5 x 20 mm, 0,6 kGcm ) - 93,00 zł
Serwo YS - 30 ( 7g, 11 x 17,5 x 22 mm, 0,8 kGcm ) - 75,00 zł
Serwo YS - 100 ( 18g, 13,5 x 29 x 29,5 mm, 2,0 kGcm ) - 72,00 zł
Serwo YS - 101 BBMG ( 21g, 13,5 x 29 x 29,5 mm, 2,4 kGcm ) - 99 zł
Serwo YS - 300 -STANDARD( 50g, 20 x 35,5 x 40,5 mm, 3,0 kGcm )- 45 zł
Serwo YS - 301 - BBMG ( 50g,20 x 35,5 x 40,5 mm, 3,0 kGcm ) - 99 zł
Serwo YS - 500 - BB ( 56g, 20 x 40,5 x 40,5 mm, 5,6 kGcm ) - 114 zł
Serwo YS - 501- BBMG ( 65g, 20 x 40,5 x 40,5 mm, 5,6 kGcm ) -132 zł
Serwo YS - 701- BBMG ( 65g, 20 x 40,5 x 40,5 mm, 7,6 kGcm ) - 132 zł
Serwo YS - 901- BBMG ( 65g, 0 ,20 x 40,5 x 40,9 9,0 kGcm ) - 170 zł
www.modelmaking.pl/ires/oferta/9/54/ |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
MAPKA - Model Making |
 |
 |
 |
03 września 2005 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAPKA - budynki firmy Model Making
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|